divendres, 16 d’abril del 2010

Presentacions en línia




Com ens veiem?, com ens veuen?, com ens fa sentir això?, preguntes que es fan els joves i que estan molt relacionades amb els hàbits alimentaris i els transtorns relacionats amb l'alimentació que estan patint alguns dels nostres alumnes.

Aquesta presentació és una primera aproximació al tema i repassa els trets bàsics quant a conducta alimentària i estils d'alimentació per introduir el tema en la classe de tutoria. Són temes molt bàsics però que no està de més repassar-los.

Un cop treballada la part introductòria s'hauria d'entrar en matèria i parlar ja dels trastorns alimentaris com fan aquests alumnes de 1r de batxillerat que pot servir per il·lustrar la temàtica.

2 comentaris:

  1. Vaig estar en un institut on feien una cosa (a tutoria) que jo només havia sentit a dir de gent que anava al dietista: proposar als alumnes el joc d'apuntar, durant una setmana, dia a dia, tot el que menjaven, xiclets inclosos. Els resultats eren molt sorprenents (sobretot per als alumnes) i eren la porta d'entrada a un treball sobre la dieta que durava tot el trimestre.

    Els transtorns alimentaris són un dels problemes que a vegades els professors detectem (sovint per casualitat, quan vas amb presses al lavabo dels alumnes i escoltes coses que resulten preocupants) i que costa molt afrontar: ho neguen els alumnes, els pares no et creuen... i tu no tens proves de res. Per això crec que és important fer pedagogia sobre aquests temes i m'alegra que la Lídia hagi trobat aquests recursos. Moltes gràcies.

    ResponElimina
  2. Aquest és un tema que dissortadament pateixen noies cada vegada més joves i que s'ha de tractar a classe de tutoria, conjuntament amb altres àrees, com ara ciències de la salut i ciències socials. Com a treball a classe de tutoria es podria plantejar als alumnes l'elaboració d'una presentació de diapositives en línia de cada una de les malalties que es presenten al powerpoint de l'alumna de batxillerat que hi ha al post, des d'un punt de vista basat en les ciències naturals o en les socials. Els alumnes recollirien informació, l'elaborarien conjuntament i l'haurien d'exposar davant el grup-classe. Penso que als alumnes els agrada molt més aprendre dels seus companys (peers) que dels professors, i aquesta seria una bona ocasió per fer-ho. N'estic segura que tant el procés de creació com el resultat que se'n derivaria seria de gran qualitat.

    ResponElimina