dimarts, 27 d’abril del 2010

Conclusions

Aquest bloc és el recull de les activitats que hem desenvolupat conjuntament la Lídia, la Roser i jo per resoldre la webquest "Els recursos tecnològics digitals a l'aula" plantejada a la matèria de Recursos per al desenvolupament de la creativitat del postgrau que estem cursant a la UOC. Aquí sota us presento les meves conclusions personals en la tasca que he dut a terme.

En un primer moment, l'ampli ventall de recursos que havia d'anar treballant (programari educatiu, audiovisuals a la xarxa, presentacions en línia, projectes de recerca a la xarxa, recursos col·laboratius, ...) em va superar una mica. Només coneixia alguns d'aquests recursos.  Penso que la webquest, fruit de la qual ha nascut aquest bloc, ha estat molt extensa i molt ben pautada. A més, crec que la metodologia d'aprenentatge ha estat encertada, ja que cada una de nosaltres hem hagut de presentar un recurs tecnològic alhora que valorar els recursos de les companyes. Ha estat una tasca col·laborativa en la m'he enriquit mitjançant crítiques constructives que hem posat com a comentaris. També considero que ha estat molt encertat el fet de que hem conegut a priori, mitjançant una rúbrica molt completa, com seria avaluada la nostra feina. Saber què se'm demanava en cada una de les tasques ha estat per a mi un aspecte fonamental per tal d'elaborar el bloc amb força més seguretat.

Pel que fa al meu aprenentatge destacaria el fet d'haver hagut de visionar una gran quantitat de material per tal d'analitzar-lo i valorar-lo. Un cop fet això, integrar el material seleccionat dins de la matèria de tutoria i pensar en l'aplicació didàctica que se'n pot fer de cada un d'ells ha estat el nucli del meu aprenentatge. No menys importants han estat les crítiques, els comentaris, les millores, que han fet les meves companyes a les meves aportacions. M'han servit per aprendre molt. M'ha agradat molt haver de consensuar com fer les coses per tal que aquest bloc veiés la llum. Personalment, em costa treballar en equip i trobo que les meves companyes m'ho han posat molt fàcil. Els vull agrair l'ajut que m'han prestat en tot moment!

Estic satisfeta de les meves aportacions en quant al programari educatiu. Penso que la recerca que vaig fer va ser molt exhaustiva i que el post és prou il·lustratiu. El major repte que he tingut ha estat atrevir-me a utilitzar l'apartat de comentaris, ja que no n'havia publicat mai cap. De les activitats proposades, la que m'ha costat més ha estat trobar l'experiència d'integració curricular dels recursos tecnològics en xarxa sobre tutoria, ja que penso que els docents fem moltíssimes activitats a l'aula, però que no les publiquem ni les fem visibles, amb la qual cosa la xarxa docent no es nodreix de tanta riquesa com seria possible. És per això que us animo a que apliqueu les activitats que us proposem, o d'altres, a les vostres aules i pengeu els treballs dels alumnes a la xarxa per tal que tots puguem aprendre d'elles i gaudir-ne.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada