dimecres, 21 d’abril de 2010

Pràctiques innovadores

"Qui oblida el passat està condemnat a repetir-lo." (Jorge Santayana)

El passat més remot és matèria de les classes de Història, però... i el passat més recent? Què saben els nostres alumnes de les vivències dels seus avis? Mantenir el contacte intergeneracional afavoreix el correcte desenvolupament com a persones dels nostres alumnes, i és per això que caldria tenir en compte, a la nostra classe de tutoria, activitats com "Els avis d'avui, els joves d'ahir", un treball en què els alumnes de l'IES Corbera posen de manifest la memòria dels avis a través d'un bloc on analitzen fonts orals i escrites.

2 comentaris:

  1. Un exemple molt complet d'un tema multidisciplinar que permet treballar de forma transversal diferents matèries, amb un component emocional i sensible com és la relació intergeneracional que pot ser un element motivador per fer treballar millor els nostres alumnes i implicar la família.

    ResponElimina
  2. M'ha agradat moltissim l'experiència que ens presentes, perquè fins i tot en el títol es preveu el vincle afectiu, de coneixena i respecte, que s'ha format entre les dues generacions. Penso que per als joves ha estat un contacte molt ric, del qual segurament han après tantes coses A més dels coneixements que hàgin pogut rebre, els joves han vist que aquestes persones amb les quals han interactuat (trobant-s'hi, entrevistant-les, recollint fotografies, ...) han viscut una joventut totalment diferent a la seva, però que, com a joves que han estat, han tingut també les mateixes inquietuds i desitjos que estan tenint ells ara mateix. Els avis s'han sentit útils, d'una banda explicant tot allò que no ha de tornar a passar i de l'altra com a persones actives en la formació dels joves. Crec, a més, com comenta la Lidia, que aquest treball presenta molts aspectes multidisciplinars que poden fer que aquesta experiència tingui continuïtat en aquest institut en el futur.

    ResponElimina