diumenge, 18 d’abril de 2010

Recerca a la xarxa


Us proposo tot un seguit d’activitats per realitzar amb alumnes de 4t d’ESO i treballar temes com els drets humans, la tolerància, els valors, la convivència,…..

Per contextualitzar i treballar en un marc més ampli us proposo Los derechos humanos como proyecto ético contemporàneo, seria interessant relacionar-ho amb altres àrees del currículum, ja que l’objectiu d’aquesta cacera és investigar a fons sobre les drets humans i els problemes morals més importants.

Una altra cacera interessant i que treballa amb una visió més pràctica és Aprendre a ser tolerants que presenta les ONG més importants i fa reflexionar als joves sobre el seu paper en aquestes organitzacions.


Desprès de contextualitzar i tenir els coneixements sobre les drets humans al món , la relació amb les ONG i que puc fer jo, hauríem de passar a treballar-ho al nostre entorn i plantejar activitats per fomentar la tolerància i la convivència a classe i al nostre entorn més proper com aquesta webquest: els valors dins a l’aula que planteja aquestes qüestions, Us considereu tolerants? Sou respectuosos amb els companys? Sou capaços de realitzar activitats per ajudar-los, per cooperar i no per competir.

També us recomano un treball d’un institut de Granada que planteja temàtiques relacionades amb els drets i deure dels alumnes al mateix centre.

4 comentaris:

  1. Carai, els drets humans! És un tema que a vegades els nanos han tractat de forma força exhaustiva a primària i per això costa força tornar-los-la a presentar quan ja "són grans". I això que l'anàlisi que se'n pot fer als 16 no és el que en van poder fer als 10, però això els costa molt d'entendre.

    Potser la manera, realment, és presentar-s'ho de forma interactiva i aprofitant qualsevol dels conflictes que malhauradament sempre hi ha per tot arreu per tal de fer-los reflexionar sobre problemes reals.

    Personalment, m'agraden força la primera, segona i darrera activitats proposades. La tercera otser la trobo més difícil de dur a terme, perquè a aquesta edat, en la meva experiència, els costa molt acceptar la idea de posar-se a jugar, de manera que no me'ls imagino proposant jocs als companys (la web de jocs de "joves.org", però, sembla molt interessant).

    ResponElimina
  2. Lídia,

    Tal com comenta la Roser la xarxa el tema del drets humans és un tema recurrent en el camp educatiu.

    Et felicito per la recerca feta ja que les activitats proposades són molt variades i adequades a aquestes edats.

    Salutacions,

    Teia

    Per cert, veig que esteu molt enfrescades a la webquest ja que només s´us proposa posar un recurs a cada tasca cada component del grup i Déu n´hi dó la quantitat de recursos que esteu apartant. Molt bé.

    ResponElimina
  3. Dona, Teia, és que un cop que et poses a buscar comences a trobar coses i triar-ne només una costa: te'n quedes 4-5 i descartes les altres 20.

    ResponElimina
  4. La veritat és que de caceres i de webquests que tracten els temes de drets humans n'hi força. Si més no en llengua anglesa. Lídia, m'han agradat tots els recursos que ens proposes i penso que són totalment portables a l'aula. Molt bé!

    Als alumnes els agrada arribar a produir alguna cosa quan els dones "input": pòsters, videos, gravacions, escenificacions, etc. És per això que les caceres i les webquest són molt motivadores per ells; els engresca el fet d'anar a cercar el coneixement i no ésser passius en el seu aprenentatge.

    ResponElimina