dimarts, 13 d’abril de 2010

Audiovisuals a la xarxa

Un dels temes que cal treballar amb els alumnes a la nostra àrea és el de l'educació per a l'oci. Hi ha programes que prevenen als alumnes contra el consum de drogues (des de l'alcohol i el tabac fins a les drogues més dures), però hi ha un aspecte de l'oci que està agafant cada cop més rellevància entre els alumnes d'aquestes edats: internet i les xarxes socials.

La pròpia immaduresa dels alumnes i la pròpia necessitat adolescent de crear-se un grup els porten a relacionar-se de forma indiscriminada a través d'internet, i no sempre (tot i que cada cop més) són conscients dels perills que l'anonimat a la xarxa els pot comportar.

La següent sèrie de vídeos adverteix sobre el tema de forma clara i pràctica, i pot conduir a la recerca de notícies més recents i pròximes sobre el mateix tema, i a un debat posterior:





Els altres vídeos els adjunto en forma de link per tal de no sobrecarregar la pàgina:
N'hi ha algun més sobre el mateix tema, però aquests són els que he trobat més significatius.

3 comentaris:

  1. Una col•lecció de vídeos molt ben triats i amb moltes possibilitats a les classes de tutoria, tracten un tema molt actual i els joves de 4t d’ESO es poden sentir molt identificats amb els actors dels vídeos. Són curts i amb missatges molt concrets i estan tractats molt adequadament. Es recomana la seva utilització.

    ResponElimina
  2. Trobo que els vídeos són totalment adaptables als alumnes de quart, en tant que reflecteixen situacions en les que es poden trobar si no paren compte en els perills que la facilitat de comunicació els poden comportar. Aquest vídeos promouen la reflexió sobre la seguretat de les dades dels menors a la xarxa.
    Estic pensant que, com a possible activitat a l'aula de tutoria i, aprofitant la facilitat que els alumnes tenen amb l'ús de les TIC, se'ls podria plantejar l'elaboració d'un vídeo on es representessin problemes semblants.

    ResponElimina
  3. Hola a totes,

    Pel que fa els vídeos que heu proposat són força adients i encertats per treballar a tutoria.

    Però jo sóc partidària que quant introdueixo un vídeo sempre proposar una activitat complementària o de suport per recullir els continguts a treballar segons un objectius definits. Com ara, fer un debat, contestar un qüestionari, elaborar una síntesi o reflexió del tema, etc.
    Salutacions,
    Teia

    ResponElimina